27 април 2010 г.

По статуса ще ги познаете

____________________________________________

Докато интернет статусите вилнеят в skype, twitter или facebook, личният живот трепери в ъгъла на стаята. Или просто се превръща в обществен.

*публикувано в списание ...

В skype листата си имам около 50 абоната. Някои от тях са просто познати, не ги виждам с месеци, но знам как се развиват всеки ден, по часове. Достатъчно е само да погледна към статуса им – „след малко отивам на зъболекар”, „До Париж остават три дни”, „tozi pyt se razdelihme samo che okonchatelno!". Някои обаче стигат и по-далеч.

Преди няколко месеца IT специалистът Dana Hanna застана пред олтара с годеницата си. Точно след заветното „Обявявам ви за съпруг и съпруга. Можете да целунете булката”, мъжът извади телефона си и ъпдейтна статуса си във facebook и twitter. И докато изнервените роднини се чудеха какво става, той набързо остави съобщение в интернет – „Стоя пред олтара с Трейси Пейдж, която преди секунди стана моя съпруга. Трябва да вървя, време е да целуна булката!”

Колко изтрещял трябва да си, за да направиш подобно нещо? Между другото нямам facebook и въобще не ме интересува, но е факт, че промяната на статуса там, в skype или twitter днес е като да си измиеш зъбите – ежедневна грижа. Но и това носи своите рискове. Преди време една позната беше прочела в skype статуса на братовчедка си – „Baba si otide”. След няколкото студени вълни, които я облели, тя попитала с разтреперани пръсти как се е случило. Оказало се, че няма повод за скръбна вест. Бабата просто била на гости за няколко дни и си отишла вкъщи.

Истината е, че skype статусите са малко воайорско удоволствие, което рядко си спестявам. А освен това имам няколко особено любими:


Майната ви, уискито е най-добрият събеседник.

На шоколад и кола от 6 дни. А ти все още не се обаждаш.

Свърши летния сезон. Започва свинския.

Тенденцията – това съм аз!

Не говори, освен ако не можеш да подобриш тишината.

Шансът едно на един милион се случва девет от всеки десет пъти.

Не че нещо, но имам гол мъж на десктопа си.

Who needs Prince Charming? I want a tattooed rocker with long hair.

Този, който е измислил фразата "и заживели щастливо", трябва да бъде сритан жестоко.

Абе, хора, ползвайте я тая кирилица!

Аз си мислех, че нещата вече само ще се оправят, а те тъкмо започвали да се прецакват.

Ако видя още един човек с блуза или риза на карета ще се самоубия.

Понякога съм като баща ми. Мразя да ме занимават.

Свободата е с 3D ефект.

Хей, аз мога да бъда гадняр към хората, с които не съм спал. Но иначе съм готин.

I feel abused just like Amy Winehouse's liver.

42 е новото 69.

Кога най сетне ще престанат да превеждат “pathetic” като “патетичен” в субтитрите?

Abe na vas mestqt li vi se jivotnite vuv fermata? Predi mai ne se mestеha?

31 коментара:

أمل каза...

Хахахаа ами така е, повечето хора си падат ексхибиционисти :)))
Мога да допълня:

Моля, не ми пращайте повече кози, искам кокошки.
Роди ми се теленце.

Това от фермерите фармвилци.

Joro Pentagram каза...

Най-накрая зелен статус и от теб!:)))
Аз също нямам акаунт в тия олигофренски мрежи.
Тъжното е, че всички хубави блогове като твоя, които чета с огромно удоволствие и имат някаква стойност, пишат по-рядко и са не повече от 5(пет).
Всичко друго е баластра.

Mima Fleurie каза...

Аз от скоро си направих акаунт и съм във стрес!:))))

Bloodymirova каза...

"Enjoy yourself, it's later than you think"

"Milko Massive Heart Attack"

"So I was sitting there wondering why the frisbee kept getting bigger and bigger, then it hit me"

"Men face reality, women don't. That's why men drink :)"

Анонимен каза...

Една приятелка имаше "Не всичко, което има две бузи, е лице".

anonimen каза...

В 6 и 30 сутринта прочитам статуса на един приятел във Фейсбук: "ебати, най-накрая я намерих".

morrt каза...

morrt беше тук

Дончо каза...

"Прочетох блог от Совичка"

Всичко е въпрос на избор. Мен лично ме кефи. За момента. Може би след време ще ми омръзне.

Разбира се, далеч съм от статуси като "Какво лайно само изсрах, сигурно търчи из канала и плаши другите.", но ме кефи обмена на мнения (и майтапи), който се случва по различните ни статуси във Фейсбук и/или Туитър.

А колкото до "изтрещелия" от твоя блог: не мислиш ли, че понякога личното ни мнение ни кара излишно да нагрубяваме (или обидата в Мрежата не беше обида?) хора, които не познаваме :) ? Колко време ще отнеме да се научим, че ако на Х това му харесва, то не значи че той е изтрещял, само защото ние не можем лесно да го приемем?

Анонимен каза...

о, дончо, дончо...

sovichka каза...

Joro Pentagram, благодаря. иначе и аз не следя много блогове, а половината от тези, които са в гугъл рийдъра ми, дори не знам защо са там.

Дончо, много философска тема подхващаш и ще станат едни дълги постове... всеки е свободен да прави каквото си иска, ясно, но и всеки е свободен да има мнение. иначе в психологията съществуват норма и отклонение:^))

поздрави!

аз каза...

Участвам, когато се почувствам провокирана - емоционално, социално и аналитично. Фейсбукът го ползвам само за да изпращам съобщения и снимки на приятели, а туитър, така и не разбрах какъв му е смисъла. Все по-рядко ползвам нета... единствено в случаите, когато обикалям нивката да навестя моята дружина - духове, които обаче срещам само тук.
Нямам обяснения за много от феномените около "новата паралелна реалност" - виртуалната... и май-спрях да ги търся, просто я нагаждам към потребностите си, доколкото тя ми го позволява.

П.С.
и моята бройка се върти около тази на Жоро :))))) и двамата сте в кюпа :)

анонименблогер (ди-джей-тъпанар-барабанчик) каза...

А вижте пък статуса на Животното във фейсбук, с 80 000 почитатели :D

http://www.facebook.com/#!/pages/Animal/14115715743

Lil каза...

Хахаха,само ти можеш да напишеш толкова "статусен" пост.Найс :)Моят стои в поза "Working" от година-две :)
Трябва да се случи нещо наистина HUGE,че да хукна да го оповестявам сколострелно.А и все още предпочитам "Ало,шшш жива ли си ?"
Книгата,какво стана с нея,чете ми се!?
Цунки и канелен ден ;)

Анонимен каза...

Дончо каза...
.... Колко време ще отнеме да се научим, че ако на Х това му харесва, то не значи че той е изтрещял, само защото ние не можем лесно да го приемем?

Фейсбукоманията и според мен си е болестно състоняние, но и Дончо си е прав. Дончо, докато има селяндури, които по една или друга причина се имат за норма, това няма как да стане. Такива за съжаление винаги ще има, приеми го :) А за още по-голямо съжаление Бг-то е точка на сгъстяване по отношение на горните :))

sovichka каза...
.... но и всеки е свободен да има мнение.

Още една добра мисъл, крайно чужда и за редица блогъри :))

Парфюми каза...

Да някой си пишат прекалено лични неща на профилите !

анонименблогер (ди-джей-тъпанар-барабанчик) каза...

Верно ли бе, Парфюми :DDDDDDD

Анонимен каза...

http://www.southparkstudios.com/clips/269229

Анонимен каза...

Въпреки, че се занимавам с ИТ и Интернет от 12-13г, допреди 2м и аз нямах акаунти в тези мрежи. От близо 5г нямам и кабелна. За мене всичко това е пълна загуба на време.

НО, проблемът е че всички познати, приятели и пр. ги ползват, като се видим почват да се коментират и щеш не щеш леко се пречупваш иначе се оказваш малко извън борда.

Ако да речем за един нормален свестен мъж ТВ сериалите са пълна простотия, а една жена е изгледала всички "Friends", "Отчаяни съпруги" и пр. нямаш си напредстава с какво количество от трикове и фрази може да го изненада. Впрочем можеш и да си имаш представа :-)))

Иван

Светлин Стратев каза...

Поредният добър материал в блога ти. Продължавай все така :)

Анонимен каза...

Ха сега, де!
Прочетох и веднага се зачудих - "абе, аджаба, ами моят статус какъв е?". Със сигурност много рядко се променя, ама в коя ли канавка съм го зарязал... Реших, че ме мързи твърде много дори да поверя. Което подсказва, че елементарната суета е необходима поне колкото елементарната хигиена. :)

анонименблогер (ди-джей-тъпанар-барабанчик) каза...

МАЙЧИЦЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ПРОБЛЕМА В МОЯ КОМП ЛИ Е?????????????!!!!!!!!!!!!!

анонименблогер (ди-джей-тъпанар-барабанчик) каза...

O{}O

Прилича на: совешка целувка; две човечета, които се държат за ръце :))))

Mark (Designer, Ralev.com) каза...

бих чел и повече по темата... :)
готина колекция.

анонименблогер (ди-джей-тъпанар-барабанчик) каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Счетоводител каза...

А, това “pathetic” си е направо "pain in the ass"...с извинение. Точно за него не се учудвам.

mokaina каза...

mnooooogo gotino!!! Mnogo, mnogo! :))))

Анонимен каза...
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.
Юлето каза...

Хм. За патетичен в субтитрите и 42 е новото 69 или са мои статуси, или някой, за бога, мисли дума по дума като мен:) Btw, последната мисъл беше разширена до 111, сборът на 42 и 69. Така нареченият код ПиЮлия:0

Fock каза...

Най-яките статуси в моя skype:

Завърти го, госпожа!
-Совите не са това, което са!( Kiss Совенце:))
-Come on England !
От всичките ти льжи - "обичам те" ми беше любимата!!! Ще ПлаЧеш За МеН,ТаКа КаКтО аз ОнЗи ден ! Ще КоПнееШ ДА Съм ТвоЯ,ТакА КаКтО АЗ Онзи ДеН ! СаМо,че ЕдиНСтВенаТа
-Ползвайте плажно масло.
-imam rabotaaa
-Господине вие сте пили...Кво пили ее аз съм ЛЪВ.
-Опасно е да си искрен,освен ако не си и глупав!
-Happy, happy all the time, shock therapy - I'm doing fine ! =)
-C'mon England! see red :@
-ОООО ама янг, стронг, бютифул енд хелти, рич бът вери талънтид
-ne vsi4ko e takova kakvoto izglezda
-От всички ти се оказа най-голямата курва.. да точно ти..!
-Chovek ne obicha istinski ,ako ne obicha vechno!

-etc
Другите 90% са емотиконки и линкове.У FuseBug-а е още по-трагично.
Както казва един по-възрастен познат-Тия компютри са дяволска работа.

limitednickname каза...

Бахти, тва беше брутално, аз лично бях гласувал да публикуваш всичко, направо ме размаза. Ти не си совичка :)

Bla каза...

Лилиии, потресающо!